2014. február 3., hétfő

...és közben a szívemen ül a jég

Azt gondoltam, az üvegerdő csupán egy őszülő mesemondó fejében létezik, akinek édeskés szivarfüst aromája nevet kockás-foltos zakóján, és minden télen vallásos áhítattal eteti a madarakat… magokat szór a kásás hóra – mindegyik egy apró, ki nem bomlott ígéret.
Elkalandoztam… tehát nem igazán hittem az üvegerdőben.
De ma ott volt. Minden faág törékeny, ártatlan tisztasággal simult a napfény sóhaja alá, megpróbálva magába zsúfolni a téli ég összes szemtelen kékségét. Szinte hallottam, ahogy a szél óvón táncol közöttük, mire ők csilingelő kacagással felelnek. Mindent jég borított. Mintha az évszakok összes mosolyát magába fagyasztotta volna most a tél, és talán sosem akarná kiengedni… varázslatos volt. Minden ragyogott a napfényben, én pedig arra gondoltam, mi történne, ha így maradna?
Ha soha nem olvadna fel, mi pedig itt lennénk, bezárva ebbe a fájdalmasan szép, karcos fagyba? Ha nem lenne többé vidáman bugyborékoló patak vagy petrezselyem-illatú nyári zápor, és a pillangók is csak dérhintette emlékképek lehetnének valamiről, amit egyszer talán reménynek hívtak?







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése